ارور e23 ظرفشویی بوش | 66479090 خدمات تخصصی بوش

علت ارور 23 ظرفشویی بوش چیست؟

ظرفشویی های بوش دارای سیستم تشخیص عیب هوشمند بوده که در صورت بروز هر گونه خطا در سیستم ، ارور مربوطه روی نمایشگر نمایان می شود. (معمولا متشکل از حروف e یا f و عددی دو رقمی) اگر از ظرفشویی بوش استفاده می کنید و به تازگی با ارور f23 مواجه شدید می توانید با دنبال کردن مراحل زیر از ایراد دستگاه خود اطمینان حاصل کنید

ظرفشویی بوش آب را تخلیه نمی کند، علت آن چیست؟

ارور f23 یا e23 ظرفشویی بوش مربوط به سیستم تخلیه دستگاه می باشد. این ایراد می تواند مربوط به مسدود بودن مسیر تخلیه ، گیر کردن چیزی در پمپ و یا سوخته بودن پمپ تخلیه باشد. در صورتی که ظرفشویی بوش شما این ارور را بر روی نمایشگر خود نشان می دهد کافیست مراحلی که در ادامه این مطلب قید شده انجام دهید و در صورت برطرف نشدن ارور با تکنسین فنی تماس بگیرید.

بررسی فیلتر ظرفشویی: اولین اقدامی که میتوانید برای رفع این ارور انجام دهید بررسی فیلتر ظرفشویی می باشد. در صورتی که جسمی داخل پمپ گیر کرده باشد (مانند هسته میوه یا خرده شیشه شکسته) ممکن است آسیب جدی به پمپ وارد شود، برای این کار فیلتر کف ظرفشویی را باز کرده و به خوبی تمیز کنید. همچنین از نبودن جسم خارجی در این قسمت مطمئن شوید

بررسی مجرای تخلیه: یکی از دلایل اصلی سوختن پمپ ظرفشویی های بوش بسته بودن مسیر تخلیه (فاضلاب) و گرفتگیی شلنگ ها می باشد. برای چک کردن این موضوع دستگاه را از جای خود خارج کرده ، مسیر تخلیه را چک کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید.

 ریست دستگاه: با چک کردن فیلتر و مسیر تخلیه شما می توانید دستگاه را مجددا تست کنید. برای این کار کافیست برنامه شستشو را استارت کرده و بعد از مرحله آبگیری آن را ریست کنید (کافیست دکمه دستگاه را 3 ثانیه نگه دارید تا عدد 00:1 روی نمایشگر ظاهر شود) در صورتی که مجددا با این ارور مواجه شدید و آب داخل دستگاه باقی ماند ، پمپ تخلیه ظرفشویی شما نیاز به تعویض دارد.

در نظر داشته باشید با توجه به حساس بودن قطعات الکترونیکی و برد دستگاه های بوش، لازم است از اصلی بودن قطعات یدکی ظرفشویی بوش (در صورت نیاز به تعویض قطعه) مطمئن شوید. در این باره می توانید با کاراسرویس مشورت کنید:

ثبت درخواست خدمات

تماس با ما: 09128201034 - 02166479090

به اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید